Internationell Resekonsult

Har under morgontimmarna surfat runt på nätet och läst mer om KY-utbildningar. Jag känner att jag måste ha en plan B till hösten om jag inte jobbar på Scandic. Förr eller senare ska jag påbörja en utbildning men frågan är bara när. Om jag har jobb efter gymnasiet kommer jag definitivt jobba ett år eller två och sedan plugga. Men ser det dystert ut på jobbfronten -ja då får jag plugga!

Har hittat en utbildning i Norrtälje som heter Internationell Resekonsult. Jag känner faktiskt att utbildningen och jag "klickar" så jag ska definitivt söka in till hösten.

Har även kikat på lite bostäder i Norrtälje och jag överväger att kanske köpa en om det blir så att jag kan jobba på Scandic efter gymnasiet. Givetvis kan jag inte köpa den utan lån men har jag handpenning kan jag alltså ta lån och därmed faktiskt inte betala lika mycket i avgift per månad. Dessutom kan jag hyra ut den om jag t.ex. känner för att ta ett mellanår.

Det känns faktiskt ganska märkligt att jag inte vet vad jag sysslar med om ett år. Jag är inte speciellt orolig men det känns bara konstigt att inte veta. Man är så himla van vid att veta vad man sysslar med så att säga (efter 12 år i skola). ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0