Förlåt!

Förlåt för att jag inte uppdaterat på bra länge! Tid har jag förvisso men samtidigt är jag helt utslagen. Försökte ge mig på ett scrapbook projekt här om dagen men det gick inge' vidare. I så pass dåligt skick är jag!

För några dagar sedan bestämde jag mig för att ta kontakt med läkare då jag inte orkade med smärtan i halsen och örat (det är körtlarna som klämmer på, alltså handlar det inte om öroninflammation). Dock var personalen på Samariterhemmets mottagning riktigt otrevliga och jag blev hemskickad utan diagnos.

Strax därefter ringde jag till Kåbo vårdcentral och fick en tid inom två timmar. De tog svalg och blodprov och blodprovresultatet visade att jag har körtelfeber (vilket jag misstänkte).

Så nu är det vila som gäller för mig. Har varit sjuk i prick en vecka nu utan att kunna äta normal mat. Glass och yoghurt har jag levt på i snart sju dagar och jag känner mig så himla utmattad. Därmed är ombedd att vila och jag kommer vara hemma i minst en vecka till. Dessutom får jag inte träna eller överanstränga mig i minst en månad från och med tillfrisknandet då mitt tillstånd kan bli livshotande om organen kan ta stryk (mjälten och levern).

Som grädde på moset är jag extra känslig för svininfluensan som är på G nu. Därmed får jag undvika stora folksamlingar så gott det går då jag är extra mottaglig.

I och med detta får jag även skippa min Zurichresa. Har inte energi att vara arg men visst känns det tråkigt..

Tänkte bara uppdatera om att jag är (lite halvt) vid liv. Som läkaren sa så är det bara att vänta ut dessa veckor och har jag tur är jag frisk om några veckor (har hört mardrömshistorier där man varit hemma i 3-4 veckor). Själv har jag varit sjuk i prick en vecka nu utan förbättring så jag vet inte hur länge jag orkar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0