Fredagskväll


Jag tänkte NÄSTAN skriva fredagsmys som rubrik men så blev det inte. För det första är mysnivån på noll idag på grund av sjukdom och rastlöshet och för det andra har jag faktiskt ganska stora problem med ordet mys. För i Sverige så handlar allt om mys, mys och lite mer mys. Jo, vi myser så vi ryser!

Sverige får väl mysa bäst de vill. Det är väl i sig inte mitt problem men jag ville bara påpeka mina "problem". Jag klandrar inte de som gillar mys, jag nämner bara att jag själv inte är ett extremt fan av ordet eller begreppet. Jag har annat att göra än att mysa helgerna igenom!


Var i varje fall och handlade med min käre kompanjon. Jag tror faktiskt att de i kassan har lite roligt åt oss då vi alltid kommer med världens mest udda matkorgar (och vi är där så pass ofta att de faktiskt har börjat lära sig vilken tid på dygnet vi är där o.s.v.). Våra inköpt brukar bestå av; ca 3-4 flaskor Pepsi Max, onyttigheter i form av glass eller godis, eventuellt någon tidning, yoghurt samt frukt. Jag tror i ärlighetens namn att de tror vi svälter eller prövar nya konstiga dieter titt som tätt. Speciellt då vi köper stora mängder av allt +att vi är där dagen därpå och köper en ny "ranson".

Nog om mina konstiga vanor och vardagsprat. Kände bara för att skriva av mig!

Nu ska jag snoka lite på Facebook (vilket jag gör i smyg) och sedan ska jag faktiskt bädda ner mig och tycka synd om mig själv natten igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0