I love Anna Anka


Jag måste bara säga att Anna Anka är det mest intressanta som hänt Sverige på mycket länge! Hon är underhållande, hon sticker ut och allt hon säger väcker starka reaktioner. Jag påstår inte att allt hon säger är rätt men jag finner hennes karaktär väldigt "tilltalande". Speciellt då det är lite tabustämplat att sticka ut för mycket i Sverige.

Läste nyss ett ganska underhållande svar i en blogg där fröken Anka kritiserades hårt. Personen som hade kommenterat inlägget verkar ha samma syn på Anna som mig då även denne sa att hon blir kritiserad för att hon sticker ut. Personen nämnde bland annat att vi svenskar inte är "vana" vid människor som henne då vi lever efter vissa mönster där man ska vara väldigt neutral (för att förklara det hela så simpelt som möjligt).

Hon känns faktiskt lite som en stark färg. Fint i viss mängd men det blir lätt lite för mycket. T.ex. tycker jag helt klart att vi svenskar kan ta lärdom av henne vad gällande att vi faktiskt är rätt "sunkiga" efter att vi fyllt 30 och att allt för många nöjer sig (även om man är kapabel att nå högre mål). Men sedan finns det även vissa saker som retar en lite lätt men det kan man ta. Bortser man från det extrema hon uttalar sig om tycker jag att det "allmänna buskapet" hon sänder ut är bra.

Go Anna Anka!

Kommentarer
Postat av: evelina

sv: nej jag kommer inte säga något(; det får du se så småning om=)

2009-09-26 @ 12:29:35
URL: http://eevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0