It's the right kind of wrong


Pälsdebatten är igång (som vanligt) lagom till hösten. Personligen har jag inget emot pälsbärande då jag i princip tycker att det är detsamma. Bär man skinnskor och skinnnväskor kan man i princip bära päls enligt mig.

Förvisso sålde jag precis vidare min Stockmannpäls till en hurtig man. Pälsen hade lite småskavanker men han tyckte att det jag begärde var ett bra pris så han slog till. En vargpäls för det pris jag begärde var även enligt mig ett kap. Dock var jag mån om att "få bort den" då jag har andra inköpsplaner samt på grund av att jag inte har använt den på snart två år.

Nåväl, jag har i varje fall min pälsmössa!

Dock måste jag bara påpeka att det är löjligt att gå till attack mot pälsbärare. Visst har alla rätt till olika åsikter men bara för att människor tycker olika betyder det inte att man har rätt till att trakassera andra/varandra. Bor man i ett land där det eftersträvas att man ska respekterar varandra tycker jag att det tillhör simpet bondförnuft att inte göra onödiga påhopp (när det kommer till livsstil, val av kläder eller vad det nu kan gälla).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0